Dead Space 2 zapowiedź

Okazuje się, że scena wieńcząca pierwszego Dead Space′a nie była końcem Isaaca. Nasz inżynier po ucieczce z USG Ishimura trafia na kolonię Sprawl. Ta położona na jednym z księżyców Saturna placówka pełna będzie otwartych przestrzeni, obiektów użyteczności publicznej, trafimy na szpitali czy kościoł. Dead Space 2 kończy z zamkniętym i klaustrofobicznym wnętrzem potężnego, gwiezdnego statku. Od czasu tragedii Keliona i Ishimury mineły trzy lata. Po tym okresie przyjdzie nam wcielić się ponownie w Isaaca, który nie do końca pozbierał się po tym co widział i stracił. Jednak Necromorphy nie próznowały i gracze na każdym kroku będą świadkami bezlitosnej rzezi dokonywanej na personelu kolonii Sprawl.

 

Nasz bohater zyska teraz umiejętność mowy – i to nie przesada czy żart. W pierwszej części nie wydobył z siebie przecież nic poza jękami i krzykiem podczas zbierania kolejnych razów od coraz to mocniejszych poczwar. Poza dialogami pojawić się mają komentarze stosowne do sytuacji wygłaszane przez naszego bohatera. Kolejną nowością będą zadania zlecane przez spotkanych i nie zmienionych w potwory ludzi.

laptopy poleasingowe Warszawa

Gra nieco zmieni się też pod względem podejścia do nękania naszego bohatera. Obok ataków z zaskoczenia i ciągłej niepewności o to co czeka za rogiem, dojdą etapy, kiedy to my będziemy niemal katem. Jednak pamiętajcie, że to tylko stan przejściowy. Necromorphów jest więcej i niec tak naprawdę nie jest w stanie Was przygotować na to, jakiego potwora spotkacie zaraz na swojej drodze.

Same Necromorphy nie próżnowały przez ten okres czasu i zdołaly wykształcić wiele nowych form. Producent potwierdził zdeformowane dzieci, które straciły usta. Dlatego  ich zęby błyszczą w ciemności w złowieszczym uśmiechu. Są ślepe i posiadają ogromne pazury zdollne rozszarpać nas na kawałki. Kolejny maszkaron udowania, że przełyk może byc zabójczą bronią – nawet jeśli reszta ciała niemal całkowicie odpadła od kości odsłaniając szkielet. Jeśli zbliżymy się do niego zbytnio, użyje on jedynego pozostałego organu jako swoistego lasso. Przyciągnięty nieszczęśnik zostanie wtedy potraktowany nad wyraz wyrośniętymi szponami. Jeśli natomiast mutacja nie obejmuje szponów, zębów czy innego ostrego narzędzia można zawsze wabić ofiary… ćwierkaniem. Ciekawskich próbujących zobaczyć czy słowik naprawdę jest w stanie zagnieździć się na kosmicznej kolonii czeka zasadzka z chmarą jego pobratymców w rolach głównych.

Isaac nie będzie oczywiście bezbronny. Jak na razie potwierdzony jest Plasma Cutter – jednak można liczyć na powrót narzędzi z poprzedniej odsłony. Zostaną one odpowiednio podpompowane – gracze nieco narzekali na zbyt dużą siłe Palnika Plazmowego, który będąc pierwszą bronią potrafił być najlepszą pukawką w grze. Z nowości – jak na razie – wiemy o Javelin Gun. Jeśli lubiliście przygwoździć kogoś do sciany kołkownicą w Painkillerze z tym urządzeniem na pewno spędzicie sporo czasu w Dead Space 2. Arsenał nadal będzie nastawiony na wykorzystanie przemysłowych maszyn. Nic nie wspomniano o zmianach w systemie ulepszania broni – powinienn on zatem pozostać bez zmian. Liczę też na to, że HUD poddany zostanie tylko kosmetycznym zmianom. Holograficzne ekrany wyświetlane przed graczem są nie do pobicia.

Podobnie jak w poprzedniczce, Dead Space 2 zaoferuje nam podróże w otwartej przestrzeni kosmicznej. Nię będziemy jednak korzystać tylko ze skoku – czasem trzeba będzie zrobić coś co odrzuci nas na tyle, by podryfować w konkretnym kierunku. Można się domyślać, że coć lub ktoś wyrzuci nas co najmniej raz w kosmos w taki sposób, że nie będzie na czym postawić naszego antygrawitacyjnego buta.

Gra będzie miała tryb on-line, jednak nic nie wiadomo na temat tego jak miałby on wyglądać.

Już odkłądam kasiurkę na nadchodzący horror od EA. Jedynka to jedna z lepszych gier, jakie wyszły na wszelakie platformy w ostatnim czasie. Dwójka nie może być po tych zapowiedziach gorsza.

Jakub Wróblewski

Jesteśmy częścią StacjaKultura.pl, a ten tekst jest własnością serwisu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *